HuisstijlParkinsonopMaat

Merkidentiteit

Parkinson op Maat

ParkinsonNet, Radboud UMC & Verily Life Sciences USA (voorheen een divisie van Google) hebben gezamenlijk een uniek en internationaal project opgezet, Parkinson op Maat. Op initiatief van Prof. dr. Bas Bloem (Radboud UMC Neurology) wordt onderzoek gedaan naar de ontwikkeling van de ziekte van Parkinson bij elk individu afzonderlijk. Het uiteindelijke doel is om de ziekte beter te begrijpen. Dit opent de weg naar nieuwe en betere behandelingen die recht doen aan de diversiteit van de ziekte. Maar een dergelijk mooi project behoeft natuurlijk een pakkende huisstijl om op de juiste wijze relevantie te kunnen uitdragen.

De huisstijl

Dit project draait om maatwerk onderzoek per patiënt. Om deze reden is een merkidentiteit ontwikkeld waarbij het beeldmerk doet denken aan een vingerafdruk. En als je goed kijkt zie je er een licht gekantelde “P” in terug. Deze “lining” is de basis voor alle uitingen. De zorgvuldig geselecteerde huisstijlkleuren zorgen voor een professionele en vooral positieve uitstraling. Want de patiënt kan dan wel de ziekte van Parkinson hebben, dat hoeft hij niet telkens terug te zien. Eerder moet de oplossing zichtbaar zijn!

De huisstijl heeft twee logo’s. Dat klinkt raar maar het is eigenlijk héél logisch. Het is immers een internationaal project waarvan de brand identity ook in de Verenigde Staten uitgerold wordt.

Een prachtig en eervol project om aan deel te nemen!

meer weten over dit project?

Kom langs, mail of bel met +31(0)24 420 06 44