Merkverhaal

Watiseenbrandstoryeigenlijkenhoebelangrijkishet?

Merkverhaal

Merken zijn net mensen. Ze hebben een eigen historie, voorkeuren, overtuigingen, een karakter. Wanneer het merk een persoon zou zijn, welke kleur trui zou hij dan aan hebben, hoe zou zijn haar zitten en in welke auto rijdt hij?

Wat is de rode draad hiervan in jouw verhaal? Wat is de reden van jouw bestaan en wat draag je daarmee bij aan de wereld? Elk betekenisvol merk heeft een dergelijk eigen Brand Story. Het is integraal onderdeel van hun merkidentiteit. Dit is niet zozeer een verhaal over wat ze doen en wat er bij ze te krijgen is, het is eerder een verhaal dat mensen raakt. Alleen zo kan een specifieke merkvoorkeur ontstaan. Simpelweg omdat ze zich comfortabel voelen bij jouw overtuiging en de wijze waarop je dat uitdraagt.

De meeste ondernemers hebben persoonlijk een vrij aardig beeld van hoe het allemaal zo is gekomen en waar ze voor staan. Echter blijkt het vaak lastig om dat op een heldere wijze naar buiten te brengen. Reynhard geeft sturing aan jouw merk door het terug te brengen tot één compact verhaal, liefst één zin. Er wordt dus niets nieuws verzonnen, dat is niet de taak. Doel is om de essentie te pakken te krijgen en in de ogen van de doelgroep te worden wie je allang bent. Dat kan alleen met een verhaal dat klopt. Maar hoe doe je dat eigenlijk? Wat maakt een goed verhaal goed? En hoe ontwikkel je deze geloofwaardige Brand Story?

meer weten over een merkverhaal?

Ook aan jouw merkverhaal kan sturing gegeven worden. Maar daar moeten we elkaar eerst voor leren kennen. De ene Brand Story is de andere immers niet. Kom daarom langs, mail of bel voor een inspirerend gesprek over jouw product, merk of organisatie met +31(0)24 420 06 44