CoachNutritionBranding&verpakkingen

Packagingdesign

Yes, het is zover! Het nieuwe merk Coach Nutrition is een feit. De hele branding, inclusief het ontwerp voor alle verpakkingen is onder handen genomen de afgelopen maanden. Daarbij hoort ook de marketing, de website, de tagline, alle teksten en ga zo maar door. Wat een prachtig project, wat een resultaat en nog belangrijker: wat een ontzettend toffe, enthousiaste opdrachtgever! De intensieve en prettige samenwerking is de basis geweest voor al dit moois. En het mag eindelijk getoond worden. De producten van Coach Nutrition zijn immers sinds deze maand verkrijgbaar!

Over Coach Nutrition

Coach Nutrition is dé deskundige partij in Nederland op het gebied van verantwoorde, gezonde en gevarieerde maaltijdvervangers. Ze zijn laagdrempelig, aanspreekbaar en recht voor zijn raap. Samen met een eigen netwerk aan personal coaches gaan ze op een verantwoorde wijze de strijd aan met het gewicht dat een specifieke cliënt zou willen verliezen. Dat begint met het in kaart brengen van individuele wensen en doelen, maar ook met het bespreken van de persoonlijke situatie. Vervolgens wordt een uitgebalanceerd programma samengesteld. Geheel op maat gemaakt! Alles onder de professionele begeleiding van een persoonlijke coach. Zo worden doelen realistisch, gezond en haalbaar gehouden. Hoe slim is dat!

Het project

Een veelomvattend project zoals Coach Nutrition, waarbij de gehele merkuitstraling én alle verpakkingen gedaan worden, begint met het inventariseren van de kernwaarden van het merk én de aard van de doelgroep. Wanneer je weet welk karakter je voor je hebt, kun je ook bepalen hoe het merk zijn relevantie uit kan gaan dragen.

Zo onderscheidt Coach Nutrition zich bijvoorbeeld door niet zozeer de eindgebruiker centraal te stellen, eerder de persoonlijke coaches. Die staan immers het dichts bij hun cliënt en kennen deze eindgebruiker het beste. Alleen zo kan het beste advies uitgebracht worden. Dit zie je ook terug in de branding waarbij de typografie van het logo bewust krap is gezet en de “C” een mond vormt die de “O” als een praatwolk naar buiten gooit.

Daarnaast is elke product-range gelabeld met een eigen grid. Er zijn immers repen, sauzen, shakes, soepen en nog veel meer. Om deze allemaal uit elkaar te kunnen houden én de verbinding van het coach-netwerk te duiden, is voor elk een uniek lijnenspel ontwikkeld dat refereert aan een spoor-/routekaart. De coaches zien hiermee op de product verpakkingen en alle andere branding hun rol bevestigd en voelen zich gewaardeerd. De cliënt ziet hierin de weg naar de oplossing.

Uiteindelijk is Coach Nutrition ook gewoon een nieuw en innovatief merk dat zo ook ervaren dient worden door de gebruiker. De noodzaak om het in uiterlijk meteen weer in de hoek van maaltijdvervangers te stoppen is er niet. Het moet gewoon net zo stoer zijn om met een shake van dit merk rond te lopen als met een product van elk ander merk in welke branche dan ook. Geen schaamte, niets verbloemen, laat het gewoon onderdeel van het leven zijn. Dat maakt afvallen ook een stuk lichter.

Bezoek ook eens: www.coachnutrition.nl

Voor Coach Nutrition is veel meer gedaan. Check het hier.

MEER WETEN OVER DIT PROJECT?

Kom langs, mail of bel met +31(0)24 420 06 44